sâmbătă, 28 ianuarie 2012

Prajitura cu dulce de leche si nuci




Asa cum v-am promis, incepem seria prajiturilor cu dulce de leche. Vedeti aici mai multe detalii despre prepararea lui.
Reteta acestei prajituri o am dintr-o revista (nu mai stiu exact care) si demult imi sta gandul la ea.

Pentru blat avem nevoie de:
- 6 oua
- 200g zahar
- o vanilie
- 200 g nuca macinata
- 6 linguri pesmet
- 1/2 praf de copt
- o foaie de napolitana

Pentru crema:
- o cutie de lapte condensat
- 200 g unt

Pentru ornat:
- 100 g ciocolata
- o lingurita de unt sau ulei
- jumatati de nuca

Batem ouale cu zaharul si vanilia, pana isi tripleaza volumul, apoi adaugam nuca macinata, pesmetul si praful de copt; amestecam bine si pregatim tava de copt: o tapetam cu hartie de copt si asezam o foaie de napolitana; turnam compozitia peste aceasta si o dam la cuptor, la foc mediu, timp de 20-25 minute.



Crema se face amestecand dulce de leche cu un unt. Atat untul cat si dulcele de leche trebuie sa fie la temperatura camerei; mixam putin untul apoi adaugam si dulcele de leche, obtinut dintr-o cutie de lapte condensat (am descris aici procedeul).


Dupa ce se raceste blatul asezam crema peste el (eu m-am cam grabit, blatul nu era rece si crema s-a inmuiat prea tare, n-am putut s-o mai salvez); ca sa nu se imbine crema cu glazura, eu am pus prajitura 5 minute in congelator.
Facem o glazura dintr-o ciocolata topita pe aburi cu putin unt sau ulei. Peste glazura asezam jumatati de nuca.
Asta e tot!



De data asta nu-s prea multumita de aspect, dar are un gust pronuntat de caramel cu nuci, divin, deci o repet cu prima ocazie!
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu