joi, 5 ianuarie 2012

Melomakarona


Melomakarona sunt fursecuri grecesti care se prepara mai ales in timpul sarbatorilor de iarna. Eu le-am facut si de Craciun si de Revelion si chiar daca sunt tentata sa le repet, o sa ma abtin. Imi cer scuze ca nu am fotografii reusite, am doar una facuta din intamplare de Revelion, cand inca nu aveam de gand sa-mi fac blog.
Asadar, avem nevoie de:
Aluat:
-          2 cupe ulei
-          o cupa zahar
-          ¾ cupa suc de portocale
-          ¼ cupa coniac
-          2 linguri coaja de portocala
-          o lingurita scortisoara
-          8 cupe faina
-          1 praf de copt
-          o lingurita bicarbonat de sodiu
Sirop:               
-          o cupa miere
-          2 cupe zahar
-          2 cupe apa
Garnitura:
-          o cupa nuca tocata
-          o lingurita scortisoara
-          ½ lingurita cuisoare

Daca nu aveti cupe, nu va speriati, folositi o canita de 250 de ml, cum am facut si eu!

Pentru aluat se amesteca ingredientele lichide: uleiul, sucul de portocale, coniacul cu zaharul si cu coaja de portocala, se mixeaza bine, pana incepe sa se ingroase putin. Nu va deveni solid, dar veti observa ca isi schimba putin consistenta. Apoi se adauga treptat faina, amestecata cu scortisoara, praful de copt si bicarbonatul de sodiu. Se framnata putin, cat sa se lege.
Se formeaza turtite lunguiete, care se preseaza putin cu furculita, se aseaza intr-o tava tapetata cu hartie de copt si se coc aproximativ 30 minute la 180° .
Cat timp fursecurile sunt la cuptor, preparam siropul, adica fierbem apa cu zaharul si mierea timp de 15 minute.
Dupa ce sunt coapte turtitele, le trecem rapid prin sirop, le asezam pe o tava si presaram garnitura deasupra (nuca tocata sau macinata, amestecata cu scortisoara si cuisoare).

Chiar daca sunt specifice Craciunului, mai ales datorita aromelor, melomakarona sunt binevenite oricand, rezista mult timp si merg perfect cu cafeaua de dimineata, asa ca va recomad sa le incercati!
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu