miercuri, 11 ianuarie 2012

Macarons


Nu cred ca exista cineva care nu a auzit de aceste prajiturele frantuzesti: laudate, adorate, temperamentale, mediatizate, delicate, indragite si buclucase in acelasi timp. Sunt o piatra de incercare pentru orice bucatar, asa ca nu puteam sa raman nici eu pasiva in fata unei asemenea provocari, fara a avea pretentia de mare bucatar. Mi-au iesit din prima si nu intelegeam de ce se face atata tam-tam in privinta reusitei lor. Gustul era intradevar deosebit: crocante la exterior, moi in interior, cu aroma de migdale, asa ca am repetat experienta. A doua oara ceva n-a mai mers, n-au crescut, n-au format acel piciorus pentru care sunt celebre. A treia oara au crapat toate, asa ca m-am pus pe studiat si am trecut iar la treaba, incercand sa respect toate regulile:
  • albusurile se folosesc "vechi", adica scoase la temperatura camerei cu 24 de ore inainte de preparare
  • zaharul praf trebuie sa contina amidon si sa fie foarte fin macinat, deci cumparati unul de calitate
  • zaharul praf si faina de migdale se cern, obligatoriu
  • dupa ce se formeaza, se lasa la uscat intre 30 si 60 minute
  • conteaza foarte mult coacerea si e de preferat un cuptor electric (nu am, asa ca i-am pazit minut cu minut in timpul coacerii)
Reteta e din trei albusuri, eu fac de obicei doar dintr-un ou, in cazul unui esec, sa nu fie unul de mari proportii.
Astfel, avem nevoie de
- un albus la temperatura camerei
- 33 g faina de migdale
- 75 g zahar praf
- 20 g zahar tos
- colorant alimentar

Mod de preparare:
- se macina bine migdalele decojite, pana obtinem faina de migdale, apoi adaugam si zaharul pudra si le macinam impreuna;
- ce cerne amestecul de zahar pudra si faina de migdale;
- se bate bine albusul cu putina sare, cand e spumos adaugam si zaharul tos si batem pana sta teapan;
- adaugam amestecul de zahar pudra cu migdale si amestecam cu o spatula de silicon, cu grija, dar riguros. E nevoie de aproximativ 30-40 de miscari pana compozitia devine omogena. E important sa nu amestecam prea mult pentru ca va deveni prea lichid aluatul;
- punem aluatul in pos si formam cu grija fiecare macaron in tava pe o hartie de copt;
- se lasa aluatul sa formeze crusta, 30-60 minute, in functie de umiditatea din incapere; daca atingeti usor cu degetul, acesta nu trebuie sa se lipeasca de aluat.
- se coc la 150 grade, aproximativ 12 minute.
- se lasa la racit cateva minute, se desprind usor de pe hartia de copt si apoi se grupeaza cate doi, in functie de marime si se umplu cu orice fel de crema. eu am folosit crema ganache de ciocolata si dulce de leche;





Sunt o mare bucurie, mai ales pentru copii!
M-as bucura daca veti indrazni sa le incercati! Pofta buna!



4 comentarii:

  1. wow rebe..ce bine ti-au iesit!!! a fost prima incercare? eu le-am facut o singura data si nu le-a iesit piciorusul ala nicicum:) chiar daca la gust au fost bune:). A doua oara nu le-am mai incercat..

    RăspundețiȘtergere
  2. DA, Andreea, mi-au iesit din prima, dar au urmat si esecuri, asa ca nu descuraja :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Buna Rebeca,
    faci si la comanda macarons? Adica si pentru altii?
    Daca da, vreau si eu: tatiana_sendrea@yahoo.com

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna Tatiana! am facut macarons si la comanda, dar numai pe plan local, adica in Timisoara. ma gandesc ca e destul de dificil cu transportul. tu de unde esti?

    RăspundețiȘtergere