vineri, 27 ianuarie 2012

Dulce de leche



In viitorul apropiat ma gandesc sa fac cateva deserturi cu dulce de leche, asa ca vreau sa va impartasesc cum fac eu acest caramel cu gust mirific. Exista mai multe metode, eu o folosesc pe cea a lui David Lebovitz, cea mai simpla si mai sigura, dupa parerea mea.
Marea problema e laptele condensat, care nu se prea gaseste la noi. Am auzit ca il gasiti, mai nou, la Auchan. Sau, daca doriti in cantitate mai mare, se poate comanda pe internet de aici.

Ingrediente si ustensile:
- o cutie de lapte condensat (toate au putin sub 400 g);
- un vas de sticla termorezistent;
- putina sare de mare (eu n-am avut, merge si fara);
- folie de aluminiu;
- o tava adanca;
- apa fierbinte, 1-2 l, depinde de marimea tavii;

Se preincalzeste cuptorul la 220 grade. Laptele condensat il punem in vasul termorezistent, adaugam sarea de mare, amestecam, acoperim bine cu o folie de aluminiu, punem vasul in tava adanca, adaugam apa fierbinte, astfel incat sa ajunga pana la jumatatea vasului de sticla si dam la cuptor 75 minute. Trebuie doar sa verificam din cand in cand daca n-a scazut apa din tava si sa completam daca e nevoie.








Dupa 75 minute, scoatem vasele din cuptor, le lasam la racit cam 30 minute si apoi amestecam cu un tel in dulce de leche pentru ca la suprafata are tendinta sa faca pojghita.



Se poate folosi pe loc, in diferite deserturi (torturi, prajituri, fursecuri, briose, inghetate) sau se poate pastra intr-un borcan in frigider. Nu expira repede, dar prea mult nu cred ca va rezista, pentru ca dispare inexplicabil :).



Pofta buna!

02.06.2013
Revin cu ultimele noutati: acum fac dulce de leche fierband conservele 2 ore la foc mic; la inceput mi-a fost frica de acesata metoda, dar acum mi se pare mai simpla, pur si simplu pun conservele neincepute intr-o oala incapataoe (fierb mai multe odata, fiindca se pot pastra asa mult timp), le acopar cu apa si le las sa fiarba la foc mic, sum capac, 2 ore! Rezultatul e ceva mai bun, e mai consistenta crema!
Incercati!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu