joi, 26 ianuarie 2012

Focaccia



Cand am facut prima data focaccia, am urmat cu sfintenie intructiunile Laurei Adamache. Mi-a placut atat de mult, incat nu am variat mult nici la urmatoarele incercari. Am mai schimbat doar mirodeniile.
Eu sa va prezint reteta Laurei si voi decideti daca merita schimbata sau nu! :)

Ingrediente:
300 ml apa calduta
35 ml ulei de masline
o lingurita miere
460 g faina
10 g drojdie uscata
o lingurita sare

Pentru uns:
4 linguri ulei de masline
4 linguri apa
rozmarin
sare grunjoasa

Amestecam cu un tel apa, uleiul, mierea, apoi adaugam treptat faina. Cand aluatul prinde putina consistenta, se adauga in restul fainii drojdia uscata. Spre final se adauga o lingurita de sare.
Se lasa o ora la dospit in tava unsa bine cu ulei de masline, dupa ce am uns aluatul pe ambele parti,ca sa nu faca pojghita.
Dupa o ora se modeleaza cu degetele. Se mai lasa 15 minute, apoi se unge cu apa amestecata cu uleiul, se presara cu rozmarin si sare grunjoasa. Se mai lasa 30 de minute, apoi se coace in cuptorul preincalzit la 220 grade, timp de 15 minute.
Asa ar trebui sa arate inainte de coacere:


si asa, dupa ce s-a rumenit:


Se serveste simpla sau umpluta!
Pofta buna!






Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu