luni, 12 martie 2012

Brownies cu ulei



Brownie e una din cele mai iubite prajituri de catre americani, numele derivandu-i de la culoarea ei puternic maronie. Pe cat e ea de bruna, pe atat e si de ciocolatoasa. In mod traditional, se prepara cu unt si se taie in patratele, eu insa am incercat o varianta cu ulei de masline si am copt-o intr-o forma rotunda.

Pentru o tava rotunda cu diametrul de 20 cm aveti nevoie de:
300 g ciocolata cu minim 55% cacao
160 ml ulei de masline
200 g zahar
4 oua medii
120g faina cernuta
80 g migdale macinate
iaurt pentru servit (optional)

Procedura e cat se poate de simpla:
- Rupem ciocolata bucatele si o topim pe aburi; cand s-a topit adaugam si uleiul; amestecam pana se omogenizeaza.
- Batem ouale cu zaharul dupa care se amesteca usor cu ciocolata topita si racorita;
- Incalzim cuptorul la 160 grade;
- Adaugam in compozitia obtinuta si migdalele + faina cernuta;
- Ungem o tava rotunda, cu diametrul de 20 cm cu unt si o pudram cu faina
- Se coace 20 minute la 160 grade;

La final, prajitura va fi usor crocanta la suprafata si putin umeda in interior. Are o textura delicioasa. 
Eu am luat reteta dintr-o revista greceasca, unde se sugera sa o servim cu iaurt grecesc. Stiau ei ce stiau, pentru ca merge de minune aceasta combinatie!!!
Sper s-o incercati si sa fiti la fel de incantati ca mine!



P.S. Anca, multumesc pentru poze!!! Poate ati observat ca unele din pozele mele sunt foarte reusite, in comparatie cu celelalte (care sunt jalnice ). Ei bine, cele reusite sunt facute de Anca! Multumesc inca o data!



Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu