duminică, 25 martie 2012

Tort cu branza si ananas



Formula aceasta de crema cu branza de vaca, amestecata cu frisca si fructe o folosesc demult la prajituri....azi am mai adaugat si iaurt, ca s-o fac mai cremoasa, si am folosit-o intr-un tort.
Initial am vrut sa-l ornez cu pasta de zahar, dar crema e destul de moale si mi-era frica sa nu afecteze pasta de zahar....daca nu stiati, o crema prea moale poate inmuia si fondantul, asa ca am trecut la planul B si am acoperit tortul cu bezea elvetiana. Arata ca si cum s-ar fi jucat Elena cu el, dar nu conteaza, ca e doar pentru noi!

Ingredinete necesare pentru pandispan:
5 oua
150 g zahar
150g faina
+
150 g piscoturi

Pentru crema:
500 g branza de vaci
300 ml iaurt gras
200 ml frisca lichida
200 g zahar
 10 g gelatina
ananas din compot

Pentru bezea elvetiana:
4 albusuri
180 g zahar

Pandispanul simplu se face asa cum am descris aici, doar ca nu mai adaugati cacao.
Eu am facut un pandispan din 5 oua, dar daca nu aveti piscoturi la dispozitie puteti foarte simplu sa-l faceti din 7 oua si sa-l taiati in 3.

Pentru crema, am dat branza cu zaharul si cu iaurtul prin blender ca sa obtin o pasta fina. Apoi am amestecat-o cu frisca batuta, cu gelatina hidratata si topita si cu fructele din compot. Cu zeama din compot am siropat blaturile si apoi am asamblat tortul.

Bezeaua elvetiana este una din cele mai stabile si consistemte bezele. Se bate pe aburi pana se topeste zaharul si compozitia e calduta la atingere. Se ia de pe foc si se mixeaza inca 10 minute, pana se raceste complet.

Mie una mi-a placut rezultatul! Poate incercati si voi variatiuni pe aceasta tema!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu