joi, 29 martie 2012

Tort cu anemone






Imi place foarte mult acest tip de tort, asa ca abia am asteptat sa se apropie ziua mea de nastere ca sa mi-l daruiesc ! :) E foarte simplu de realizat, dar in acelasi timp de mare efect!

Compozitie: blat de cacao, crema de cocos si crema de cafea.

Ingrediente necesare pentru blaturi:
10 oua
200 g zahar
2 vanilii
5 linguri cu varf de faina
15 g praf de copt
5 linguri cacao
5 linguri gris
70 ml lapte
250 ml ulei
5 linguri miere

Cred ca am mai scris undeva ca acesta e blatul meu preferat. Daca am timp, nu ezit sa il fac, deoarece e ceva mai deosebit decat pandispanul simplu.
Pentru inceput separam albusurile de galbenusuri, in doua castroane incapatoare.
Batem galbenusurile cu zaharul si vanilia, apoi adaugam si faina amestecata separat cu praful de copt, cacao si grisul; continuam cu uleiul, laptele si mierea, mixand la viteza minima incontinuu.
Separat batem bine albusurile cu un varf de cutit de sare.
Amestecam cele doua compozitii, cantarim compozitia finala, o impartim la patru (ca sa obtinem blaturi egale ca grosime) si coacem fiecare blat intr-o tava cu diametru de 24 cm, tapetata cu hartie de copt, cate 12 minute la 180 grade.
Lasam blaturile sa se raceasca pe hartia de copt si ne ocupam de creme.

Pentru crema de cocos:
o conserva lapte condensat 400 ml
o conserva lapte de cocos
400 ml frisca
20 g gelatina
2 linguri miere
100 g fulgi de cocos

Obtinem o cantinate destul de mare de crema, asa ca o folosim la doua straturi.
Amestecam cele doua tipuri de lapte; hidratam gelatina in 100 ml apa, o lasam sa se hidrateze 10 minute, apoi o topim pe aburi si o adaugam laptelui.
Separat batem bine frisca; cand prinde consistenta adaugam si mierea. Amestecam frisca cu laptele si cu fulgii de cocos.
Incepem sa asamblam tortul astfel:
- primul blat
- 1/2 din crema de cocos
- al doilea blat ....si il dam la frigider

Crema de cafea:
200 g ciocolata cu cafea
400 ml frisca
o gelatina

Topim pe aburi ciocolata taiata marunt cu 200 ml frisca; cand obtinem o crema omogena, o luam de pe foc, si adaugam gelatina hidratata si topita, apoi le lasam la racit si batem restul de frisca (200 ml). Cand ciocolata ajunge la temperatura camerei, adaugam frisca, omogenizam si crema de cafea este pregatita sa o asezam peste blatul al doilea. Daca e cam lichida, o dam putin la frigider inainte de a aseza peste ea blatul 3. Peste blatul 3 adaugam cealalta jumatate din crema ce cocos ai apoi blatul 4.

Il lasam sa se raceasca 4 ore in frigider, apoi il ungem cu unt batut si il acoperim cu pasta de zahar.

Revin maine cu o sectiune!

Asa cum v-am promis:




Combinatia cocos- cafea- cocao a fost una foarte reusita si apreciata, chiar va incurajez s-o incercati si voi!


8 comentarii:

  1. Multumesc Mihaela! Prima data la tine am vazut designul acesta!

    RăspundețiȘtergere
  2. f. frumos...si cred ca si f gustos !am o intrebare ..nu e nevoie sa insiropam blatul ??

    RăspundețiȘtergere
  3. Multumesc. Eu nu insiropez acest blat, imi place asa cum e, dar depinde de gustul fiecaruia. Daca il vei face, tai uputin din margine si vezi daca esti multumita de gust si consistenta. daca il preferi mai moale, poti sa-l insiropezi cu cafea, de exemplu!

    RăspundețiȘtergere
  4. multumesc mult ...chiar ma tenteaza sa-l probez . o sa revin ...

    RăspundețiȘtergere
  5. Imi place compozitia pentru blat, dar nu agreezi crema cu cocos. Ma gandesc sa fac o crema cu mascarpone, frisca si branza Philadelfia. Ar fi bun? Multumesc

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Eu zic ca da. eventual adaugati si niste ciocolata alba topita

      Ștergere