sâmbătă, 9 iunie 2012

Macarons, metoda italiana


De curand, am avut de facut 300 de macarons si am fost cam nemultumita de rezultatul obtinut prin metoda franceza (care foloseste bezeaua frantuzeasca) asa ca am incercat-o pe cea italiana si am fost placut surpinsa: fursecuri impecabile!



Reteta nu difera mult, doar procedura.

Ingrediente:
200 g faina de migdale
200 g zahar praf
200 g zahar tos
50 g apa
150g albusuri

- Blenduim faina de migdale impreuna cu zaharul praf;
- Se amesteca zaharul tos cu apa intr-o cratita inalta (ibric) si se fierb pana se topeste zaharul si siropul ajunge la 118 grade;
- Intre timp se bat jumatate din albusuri (75 g); in momentul in care siropul ajunge la 118 grade, albusurile trebuie sa fie bine batute;
- Turnam incet siropul peste albusuri, in fir subtire, timp in care mixam la viteza minima, apoi  marim treptat viteza si mixam pana obtinem o bezea tare, frumoasa si rece;
- Cealalta jumatate de albusuri le amestecam cu faina de migdale + zaharul pudra;
- Se amesteca cu spatula bezeaua si compozitia de faina de migdale;
- Se formeaza mici fursecuri, se lasa la uscat 30 minute si apoi se coc la 150 grade, timp de 12 minute;



Sper sa le incercati si voi si sa aveti succes!


6 comentarii:

  1. Nu am incercat niciodata metoda asta, dar m-ai convins, arata perfecte, o voi retine pentru data viitoare cand ma apuc de macarons :)

    RăspundețiȘtergere
  2. Mihaela, mie mi-a placut mai mult metoda asta....e mai putin capricioasa. Cu bezea franceza se mai intampla sa crepe macarons-ii sau sa nu faca piciorus, dar cu bezeaua italiana, au iesit TOTI frumosi, singura conditie e sa fie bine de tot uscati!

    RăspundețiȘtergere
  3. Ce inseamna "Cealalta jumatate de albusuri le amestecam cu faina de migdale + zaharul pudra"? Din jumatatea asta nu trebuie sa obtinem tot o bezea in care sa incorporam faina de migdale si zaharul pudra?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Exact, cele 75 g de albusuri le punem nebatute peste migdale + zahar. Succes!!

      Ștergere
  4. Multumesc pentru ajutor, Rebeca. Sper sa reusesc. Cu metoda frantuzeasca nu am avut rezultate prea bune.

    RăspundețiȘtergere
  5. Cealalta jumatate de albusuri nu se bate deloc?

    RăspundețiȘtergere