luni, 7 mai 2012

Cheesecake simplu



Imi sta capul de foarte multa vreme la un cheesecake clasic. Pana la urma l-am facut, dar cu branza dulce, de-a noastra. Nu zic ca nu e buna branza Philadelfia, dar sigur e mai sanatoasa branza proaspata, care are termen de valabilitate cam o saptamana :)

Eu l-am facut intr-o tava cu diametrul de 26 cm, asa ca am triplat cantitatile ce vi le dau...daca vreti un cheesecake la fel de inalt, poate ar fi indicat un vas cu diametrul de 20 cm la cantitatile date.

Acestea sunt:
250 g biscuiti
100 g unt
300 g branza
180 g zahar
60 g faina
4 oua
250 g frisca lichida cu 35% grasime
o lingura coaja rasa de lamaie
fructe proaspete sau dulceata pentru decorat


Pentru crusta, macinam biscuitii si-i amestecam cu untul topit, apoi ii punem intr-o tava cu pereti detasabili si ii apasam cu palme, ca sa-i uniformizam. Dam tava la congelator pentru 15 minute.

Intre timp dam branza prin blender; daca vi se pare cam uscata, adaugati o lingura sau doua de iaurt gras, ca sa obtinem o crema fina si consistenta. Mixam apoi crema de branza cu faina, zaharul si ouale, adaugate treptat. La final adaugam si frisca lichida, mixand in continuare pana obtinem o compozitie pufoasa. Sa nu uitati de coaja de lamaie ( nu de alta, dar eu am uitat)!

Scoatem tava din congelator si turnam crema de branza peste crusta de biscuiti. Invelim fundul tavii in folie de aluminiu si asezam tava intr-o alta tava, mai mare, cu apa; asa cresc sansele sa nu se arda biscuitii. Coacem prajitura la 180 grade, timp de o ora.

Se lasa la racit, cel putin o ora, apoi se scoate din forma si se decoreaza cu fructe proaspete sau cu dulceata.



Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu