vineri, 18 mai 2012

Baklava




Nu eram foarte convinsa daca ma atrage sau nu ideea unei prajituri foarte insiropate, pana am primit o revista din Grecia, care trata in fel si chip baklavaua. Am gasit o multime de variatiuni pe tema aceasta, dar am zis ca e mai bine sa incep cu reteta de baza.

Am fost mai mult decat incantata de rezultat, asa ca va recomand si voua aceasta reteta de baklava simpla.

Aveti nevoie de:
40 foi de placinta
300 g unt
400 g nuca usor prajita si macinata
2 lingurite scortisoara

Pentru sirop:
600 g zahar
100 g miere
400 ml apa

Cum procedam:
- topim untul taiat bucatele, la foc mic;
- se taie foile pe dimensiunea tavii;
- ungem tava cu unt topit, asezam prima foaie, pensulam foaia cu unt topit, apoi asezam a doua foaie si o pensulam si pe aceasta cu putin unt;
- presaram putina nuca la fiecare interval de cate doua foi; asadar continuam operatiunea: intindem cate o foaie, o ungem si la fiecare a doua foaie presaram nuca;
- dupa ce am intins 20 foi presaram un strat mai gros de nuca; cel mai usor e sa va impartiti cantitatea de nuca in 3 boluri: primul il folositi in prima parte, unul il puneti la mijloc si ultimul in presaram printre ultima jumatate a foilor;
- peste ultima foaie turnam untul ramas (daca nu ramane, mai topiti putin, fiindca e important ca deasupra sa fie un strat ceva mai consitent de unt);
- se taie prajitura in patratele de 3/3 cm (puteti folosi o rigla ca sablon iar daca veti da la rece cateva minute tava, se va taia mult mai usor);
- preincalzim cuptorul la 150 grade, stropim prajitura cu putina apa (cu degetele) si apoi se da la cuptor pentru 2 ore; eu n-am cronometrat , dar cred ca am scos-o inainte de 2 ore, cand s-a rumenit; important e sa se coaca la foc foarte mic;
- inainte de a scoate prajitura din cuptor, pregatim siropul, fierband ingredientele timp de 3 minute (cronometram din momentul in care incepe sa fiarba); e foarte important ca atat prajitura cat si siropul sa fie fierbinti in momentul in care il turnam; atentie si cum turnam siropul, nu tot intr-un loc, ci pe toata suprafata, distribuit egal cu un polonic;


Pofta buna!

Mai am doar o singura sugestie: pregatiti baklava doar daca aveti o familie mare sau musafiri, ca sa nu intreceti masura cu zaharul! :)





Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu