sâmbătă, 21 aprilie 2012

Double chocolate cheesecake



N-am stiut cum sa traduc titlul aceste retete astfel incat sa sune la fel de bine ca originalul. Poate "tort cu branza si doua feluri de ciocolata "?
Nu conteaza titlul, ci faptul ca va prezint o reteta delicioasa, cu arome distincte, bine evidentiate, dar si foarte bine armonizate de branza, ciocolata, lapte, portocale.

Pentru un tortulet rotund cu diametrul de 26 cm avem nevoie de:
300 g biscuiti de tip digestiv
150 g unt moale (la temperatura camerei)
500 ml frisca lichida
100 ml lapte integral proaspat
200 g crema de branza, de tip Philadelphia
70 g zahar pudra
sucul de la o portocala
200 g ciocolata amara
200 g ciocolata cu lapte
250 g dulceata de portocale



Crusta
Macinam biscuitii si ii amestecam cu untul moale. Acest aluat il intindem frumos pe fundul unei tavi cu pereti detasabili. Dam tava la rece pana ne ocupam de crema.

Crema:
Batem la viteza medie frisca lichida, laptele, branza, zaharul pudra, pana devine o crema destul de tare. Intre timp topim pe aburi cele doua tipuri de ciocolata, separat si stoarcem portocala.
Impartim crema de branza in doua, in prima jumatate adaugam ciocolata neagra topita si racita; in a doua parte de branza punem ciocolata de lapte topita si racita si sucul unei portocale.
Asezam peste crusta de biscuiti crema de ciocolata neagra, apoi cea de ciocolata cu lapte.
Se da la rece cel putin 3 ore, apoi intindem deasupra un strat de dulceata de portocale.

Eu nu am gasit dulceata de portocale asa ca am preparat-o acasa din 800 g portocale (cantarite dupa ce le-am curatat) si 500 g zahar. Am tacat portocalele bucati, le-am amestecat cu zaharul intr-o cratita cu fundul gros si le-am lasat asa o ora, apoi le-am lasat pe foc, amestecand din cand in cand, pana a ajuns la consistenta potrivita. A iesit putin cam amara, asa ca daca aveti o reteta buna de dulceata de portocale, v-as ramane recunoscatoare sa mi-o imprumutati! :)

Pofta buna!


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu