miercuri, 29 februarie 2012

Pancakes



Cand vine vorba de retete americane, Martha Steward este sursa mea sigura. Si de data aceasta m-am inspirat de la reteta ei de baza a clatitelor americane. Am adus totusi cateva modificari: am dublat cantitatea de zahar fiindca Elenei ii place sa le manance goale, fara sos sau dulceata, am redus putin praful de copt si am adaugat putina faina. Daca intentionati sa le serviti cu sos de fructe, miere, dulceata, ciocolata, sau orice altceva dulce, sunt suficiente doua linguri de zahar. Imi place reteta ei deoarece cuprinde ingrediente oricand la indemana.

Asadar, avem nevoie de:
 o cana plina de faina + 2 linguri
3 linguri de zahar
 o lingurita praf de copt
 1/2 lingurita sare
 o cana de lapte
 2 linguri de unt topit
 un ou mare sau doua mai mici
 vanilie
 putin unt sau ulei pt uns tigaia

Se amesteca ingredientele uscate intr-un bol: faina, praful de copt, zaharul, zaharul vanilat si sarea.
Separat amestecam ingredientele lichide: laptele, oul si untul topit cu un tel.
Se amesteca cele doua compozitii si cand obtinem un aluat omogen,  e momentul sa adaugam alte arome, daca doriti. Consistenta aluatului final trebuie sa fie asemanatoare cu cea a smanatanii astfel incat sa le putem turna in tigaie cu lingura, asa ca la acea cana de faina am mai adaugat doua linguri si a fost perfect.

Clatitele se prajesc intr-o tigaie teflonata, pe care o ungem cu putin unt (doar la inceput). Se incinge bine tigaia si apoi turnati clatitele folosind un polonic mic sau o lingura. Clatitele nu trebuie ajutate sa se formeze, le lasam sa se aplatizeze singure. Cand apar mici bule pe suprafata clatitei, e momentul sa o intoarceti pe partea cealalta, dupa care le mai lasati pana se rumenesc (30-40 secunde).



Aceasta e reteta de baza, la care, dupa cum va spuneam, puteti adauga  arome dupa bunul plac.
Pofta buna!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu