duminică, 5 februarie 2012

Milch Schnitte


Una din prajiturile mele prefearte e Milch Schnitte. Astazi am incercat s-o fac sub forma de tort. Retea e aceeasi, doar ca la prajitura se folosesc doua foi, un strat de crema si glazura de ciocolata deasupra.

Pentru foi avem nevoie de:
10 oua
200 g zahar
2 vanilii
5 linguri cu varf de faina
3 lingurite praf de copt
5 linguri cacao
5 linguri gris fin
70 ml lapte
250 ml ulei
5 linguri miere

Pentru crema:
395 g lapte condensat
100 ml lapte
o gelatina
2 linguri miere
400 ml frisca batuta
2 plicuri intaritor de frisca

Pot sa spun cu certitudine ca acesta este blatul meu preferat.  Atat pentru gust, cat si pentru faptul ca arata foarte bine in torturi: subtire si uniform.
Se separa ouale, albus de galbenus; galbenusurile le amestecam cu 200g zahar si 2 vanilii; adaugam incet si pe rand faina, praful de copt, cacaua, grisul, laptele, uleiul si mierea. Separat batem albusurile cu putina sare, apoi le adaugam compozitiei cu galbenusuri. Se coc 2 foi intr-o tava cat mai mare, pentru a fi cat mai subtiri. Au nevoie de 12-15 minute la foc mediu, apoi se lasa la racit, fara a indeparta hartia de copt.

Pentru crema, se amesteca laptele condensat cu 50 ml lapte; Separat punem gelatina la hidratat in 3 linguri de apa, apoi, peste 10-15 minute o topim pe aburi impreuna cu 50 ml lapte. Se adauga si aceasta laptelui condensat, amestecam si mai adaugam mierea si frisca batuta. Crema se da la frigider 30-60 minute, pana se intareste suficient astfel incat sa asamblam tortul.

Foile se taie pe lungime, astfel incat obtinem 4 foi lungi; asamblarea e simpla: 4 foi si 4 randuri de crema. deasupra eu am razuit ciocolata.




M-am gandit sa punctez totusi diferentele dintre tortul si prajitura Milch Schnitte.
Asadar:
- ca asamblare, prajitura are 2 foi, crema la mijloc si glazura deasupra (poza e mai mult decat concludenta);
- la crema, diferenta e ca la prajitura punem in compozitie 2 plicuri de gelatina, fata de unul, cat contine tortul! ideea e ca tortul se poate manca cu lingurita, pe cand prajitura trebuie sa fie mai stabila. Cam asta e tot!


Pofta buna!



2 comentarii:

  1. Mi se pare o super reteta! Mi.ar placea sa o fac dar vrau sa te intreb lapte condensat in bucuresti unde pot gasi?

    RăspundețiȘtergere
    Răspunsuri
    1. Mara, eu sunt din Timisoara si nu stiu ce e prin Bucuresti, dar ma gandesc ca gasesti Auchan, Carrefour sau la magazinele cu specific arabesc!

      Ștergere